AUTHENTIC PERSONAL and CORPORATE BRANDING IN THE FASHION

Masterclass door Hubert Rampersad

De meeste koopbeslissingen zijn gebaseerd op vertrouwen, emoties en percepties die een bepaalde naam of een bepaald product bij mensen creëren. Dit heeft met branding te maken. Een brand (merk) bestaat uit de verwachtingen, het beeld en de perceptie die het creëert in het hoofd van anderen wanneer zij een naam, product of logo zien of horen. Het gaat om het beïnvloeden van anderen door middel van het creëren van een brandidentiteit welke bepaalde percepties en gevoelens in associatie brengt met de identiteit. Branding is erg belangrijk geworden, wat geïllustreerd kan worden door het feit dat we iedere dag aan duizenden brandberichten worden blootgesteld en dat mensen bereid zijn veel hogere prijzen te betalen voor een brand dat men kent en vertrouwt, vergeleken met brands waarmee men niet bekend is.  Branding is doeltreffender dan marketing en sales bij elkaar. Marketing heeft betrekking op presenteren. Sales is anderen op basis van je vaardigheden overtuigen. Branding is beïnvloeden van anderen op basis van een sterke brand identiteit. Met branding creëer je vertrouwen en een emotionele connectie.

Trends en ontwikkelingen in de mode-industrie (http://www.hbd.nl) en hoe met ons authentic personal & corporate branding systeem effectief hierop in te spelen:

1. Houdbaarheid mode beperkt;  Modetrends volgen elkaar in snel tempo op. De consument wil steeds iets anders. De omloopsnelheden van collecties nemen daarom toe en etalages wisselen bijna wekelijks.  Het sturen op cijfers op basis van de modewinkel balanced scorecard, authentiek leiderschap, gepassioneerde verkopers/verkoopsters (klantgerichtheid door alignment van persoonlijke & winkel brand) en betere samenwerking met leveranciers zijn belangrijke voorwaarden om  op de externe ontwikkelingen succesvol in te kunnen spelen.

2. Mode is meer dan kleding; De consument is zeer modegevoelig. Dit houdt niet op bij kleding. Mensen kopen kleding vooral om er leuk uit te zien. Behalve kleding zorgen woonaccessoires, brillen, tassen, etc. hiervoor.  Modewinkels kunnen hierop succesvol inspelen door de winkel-brand en winkel–BSC te ontwikkelen en deze effectief te implementeren.  Opname van bovengenoemde  artikelen en woonaccessoires in het assortiment  maakt hier deel van uit.

3. Consument wil niet veel betalen; Consumenten verwachten niet dat al hun kleding jaren meegaat. Ze kopen ook kleding voor één seizoen omdat het kledingstuk de juiste modekleur heeft. Ze zijn echter minder bereid voor deze seizoenskleding veel te betalen.  Dit betekent dat modewinkels resultaatgericht en kostenbewust moeten werken en menselijke en procesgerelateerde verspillingen moeten reduceren.  TPS en TPS-Lean Six Sigma biedt hiertoe oplossingen.

4. Oudere klanten zijn graag bereid naar luxere modewinkels te  gaan die klantgericht zijn en een rustige uitstraling hebben;  Dit geldt vooral voor luxere modewinkels met een vaste, wat oudere klantenkring. Een klantenkring die bereid is om om te rijden voor een rustige winkel en  voor klantgericht personeel dat tijd heeft voor de klant. Oplossing: personal & winkel BSC, personal & winkel brand en de alignment  hiervan.

5. Een groeiend aantal consumenten koopt kleding via internet;  Lang is gedacht dat kleding zich hiervoor niet leende omdat de consument kleding wil passen en bekijken voor de aankoop. Dit is ondertussen achterhaald. Aan kleding en schoenen blijken consumenten online bijna twee keer zoveel uit te geven dan als aan boeken en tijdschriften. Bovendien zijn internetwinkels 24 uur per dag, zeven dagen per week open. Op internet zijn ook sites die zich geheel richten op niches binnen de modebranche. Inmiddels biedt ongeveer een op de vijf modewinkels met een website, de mogelijkheid om online te kopen (inclusief bezorging). Personal & winkel branding in combinatie met sociale media marketing biedt perspectieven!

6. Consumenten maken gebruik van veel verschillende bronnen en oriënteren steeds vaker via internet; Modeverkopers zullen daarom in de toekomst verschillende kanalen moeten inzetten om hun kleding te promoten. De opkomst van social media marketing en digitale televisie maakt het mogelijk kledingstukken direct via internet te bestellen. Dit vereist ook speciale aandacht voor winkel BSC en winkel branding in combinatie met social media marketing.

7. Consument eist transparantie  en persoonlijke integriteit; De consument wil weten wat hij koopt. Transparantie en persoonlike integriteit zijn erg belangrijk. De consument wil geen kleine lettertjes, maar wil weten waar de kleding wordt gemaakt, welke producten zijn gebruikt, of hij er geen allergie van kan krijgen of het brandveilig is en dat er geen kinderarbeid aan te pas is gekomen, etc. Dit heeft met alignment  van persoonlijke brand en winkelbrand te maken en effectieve implementatie van de winkel BSC.

8. Ondernemersbestand vergrijst; Ook in de modebranche zien we een vergrijzing van het ondernemersbestand. Ongeveer één op de drie ondernemers is ouder dan 50 jaar, dit was in 2004 nog maar een kwart. Dit vereist beter, slimmer, anders en efficienter werken op basis van onze unieke en innovatieve TPS, Personal & Corporate BSC, Authentic Personal & Corporate Branding en TPS-Lean Six Sigma methoden en technieken.

Onderscheidend vermogen en passie

In deze masterclass worden concrete methoden en technieken aangereikt om adequaat op deze ontwikkelingen en trends in de mode-industrie in te kunnen spelen. De concurrentie in de mode-industrie is erg groot. In het huidige online, virtule en individuele tijdperk telt het onderscheidend vermogen.  Wat maakt uw kledingzaak uniek en speciaal, en waar bent u in relatie met anderen echt goed in?  Een goede modewinkel zijn is niet genoeg. Hoe doeltreffend ook, met branding van uw winkel alleen bent u er niet. Het gaat vooral ook om de branding van het verkoopteam. Als de winkeldame niet gepassioneerd kan vertellen over een bruidsjurk loopt de klant de winkel uit. Vertelt ze met liefde en passie haar verhaal dan maakt ze een emotionele connectie en bindt ze de toekomstige bruid aan zich. Dat doet ze echter pas als er een balans is en haar personal brand, in lijn ligt met  de brand van de bruidsmodewinkel (zie recente interview Hubert Rampersad in  European Bride And Bridal Buyer).

Branding in de mode-industrie is dus niet langer slechts een zaak voor modewinkels. Ook de verkoopsters in de modewinkel hebben dus elk een personal brand dat ze uniek en speciaal maakt. Zij moeten zich hiervan bewust worden en hun brand effectief managen, teneinde hun klanten gepassioneerd en succesvol te kunnen bedienen en op deze wijze hun salesperformance te verhogen. Dit zal ze helpen actief te groeien en zich te onderscheiden als een uitmuntende sales professional. Hun personal brand moet hiertoe authentiek zijn, wat betekent dat het altijd hun ware karakter moet tonen en het gebaseerd moet zijn op hun droom,  talenten, passie, specialisatie, karaktereigenschappen en dingen die ze met liefde doen. De modewinkel zal succesvol zijn indien er een alignment is tussen de authentieke brand van de winkel en de authentieke brand van de verkoopsters.   De verkoopster zal zichzelf moeten managen en de winkelmanager zal op zijn of haar beurt de verkoopster weer moeten coachen. Als u de klanttevredenheid wilt verhogen moet u eerst de tevredenheid van u medewerkers zien te verhogen. Als medewerkers ongelukkig zijn maakt u uw klanten ook ongelukkig en blijven ze weg. Daartegenover staat dat als beide brands in balans is u slimmer en klantvriendelijker gaat verkopen. Hierdoor zullen zowel de modewinkel als de verkoopsters kopers aantrekken die perfect bij ze passen en  topprestaties leveren. Hiertoe introduceert Hubert Rampersad in deze masterclass een organisch, holistisch en authentiek personal & corporate brandingconcept dat die zich in de praktijk succesvol heeft bewezen. Door het in overeenstemming brengen en synchroniseren van de authentieke personal brand van de medewerkers met de corporate brand kunt u de beste match maken tussen medewerker en organisatie. De kern hier is het op één lijn brengen van de medewerkers met de organisatie, waardoor ze gestimuleerd worden zich te focussen op activiteiten die waarde creëren voor klanten. Deze afstemming is een kans om plezier, passie, toewijding, motivatie en commitment binnen de organisatie creëren. Om meer klanten binnen te halen is het namelijk van essentieel belang dat de passie van de verkoopsters ook in de winkel terug te vinden is. Het heeft ook met de law of attraction te maken (success attract success). Uw eigen passie geeft gepassioneerde klanten en het gaat niet werken als u er zelf niet keihard voor werkt.  U zult een positieve attitude moeten ontwikkelen en uw authentieke personal brand vervolgens moeten gebruiken om een emotionele connectie met uw klanten te maken. Daardoor trekt u meer klanten aan en bent u uiteindelijk in staat om op korte termijn uw salesprestaties sterk te verhogen. Deze masterclass zal u succesvol begeleiden op deze weg en is gebaseerd op Rampersads nieuwe boeken die in vele talen zijn vertaald.  Additionele informatie: a) zijn workshop Personal Leadership Branding at MIT Sloan  b) zijn interview by Marshall Goldsmith in BusinessWeek  c) zijn interview in de prestigeuze Fortune Magazine 

Lof van managementgoeroes uit Amerika voor zijn boeken:

Met Personal Branding, leiderschap vanuit Authenticiteit biedt Hubert Rampersad een handboek aan dat hard nodig is voor kenniswerkers. Hij toont ons allen hoe we ons eigen personal brand kunnen ontwikkelen – en minstens zo belangrijk – hoe dit brand overtuigend te communiceren naar de wereld… Ik hou van zijn focus op authenticiteit… Mijn verzoek aan u, de lezer, is – maak dit boek een deel van uw leven. Lees dit boek niet slechts voor zijn “interessante” inhoud. Wees niet tevreden met slechts enkele “aha” momenten. Maak het onderdeel van uw levensplanning – en uiteindelijk deel van uw leven! Wanneer u dit doet kunt u een meer geïntegreerde en succesvolle persoon worden – en uw organisatie beter in staat stellen u te helpen een positief verschil te maken in de wereld!’ –- Uit het voorwoord door Marshall Goldsmith. Auteur van What you got here won’t get you there, een New York Times bestseller, Wall Street Journal #1 managementboek en de winnaar van de Harold Longman Award voor het beste managementboek van het jaar 2007 in Amerika.

Hubert Rampersad heeft gevoel voor het ontwikkelen van begrijpelijke concepten voor het analyseren van belangrijke zaken… Het door hem voorgestelde vierfasenmodel biedt een expliciete manier om een gewenste externe identiteit in iets concreets en handelbaar te vormen.Het is een geweldige stap-voor-stapaanpak om uw brand expliciet te maken… De mentale modellen en hun bijbehorende onderzoeksvragen helpen u te onderkennen waar u vandaag de dag staat, zodat u kunt komen waar u morgen wenst te zijn… Dit boek biedt een architectuur om deze ideeën om te zetten in actie’. —Uit het nawoord door Dave Ulrich, Professor of Business, University of Michigan. Co-auteur van het bestselling boek Leadership Brand (Harvard Business Press, 2007).

Werkwijze
Tijdens deze  interactieve leergang staat zelfwerkzaamheid centraal. Via oefeningen en praktijkcases wordt de theorie continu gekoppeld aan uw eigen realiteit. U krijgt tijdens deze training nieuwe inzichten en praktische aanbevelingen die u direct kunt toepassen in uw dagelijkse praktijk.

Doelgroep

Deze training is bestemd voor managers in de mode-industrie die de performance van hun winkel en de  persoonlijke effectiviteit van hun medewerkers willen verhogen alsmede een sterke reputatie en een betrouwbaar imago willen bouwen die ze succesvol willen projecteren op hun klanten.

Wat levert dit programma u op?

Na deze masterclass: 

  • Bent u in staat om een sterke authentieke personal en organisatie brand te ontwikkelen en deze op effectieve wijze te implementeren en cultiveren;
  • Bent u in staat om op basis van uw personal en organisatie brand positieve percepties en emoties bij anderen betreffende uw uniekheid en onderscheidend vermogen te stimuleren;
  • Weet u hoe u uw authentieke brand op consistente wijze naar anderen kunt communiceren en op unieke wijze kunt aangeven waar u voor staat, wat uw toegevoegde waarde is en wat u uniek, anders en speciaal maakt;
  • Bent u in staat om uzelf en uw organisatie sterk te positioneren in de markt middels social media marketing technieken.
  • Weet u hoe u een vertrouwensrelatie met anderen kunt opbouwen, een emotionele verbinding met hen kunt leggen en hoe u hun verwachtingen en percepties effectief kunt managen;
  • Kunt u beïnvloeden hoe anderen over u en uw organisatie denken en u ervaren;
  • Weet u hoe u uw authentieke brand op consistente wijze naar uw potentiële klanten kunt communiceren en op unieke wijze kunt aangeven waar u voor staat, wat uw toegevoegde waarde is en wat u uniek en speciaal maakt;
  • Bent u in staat een sterke reputatie en een betrouwbaar imago op te bouwen dat u effectief kunt projecteren in alles wat u doet;
  • Weet u hoe u uw personal brand in lijn met uzelf kunt brengen en op basis hiervan uw eigen geloofwaardigheid kunt ontwikkelen en uw charisma, betrouwbaarheid en persoonlijke integriteit gunstig kunt beïnvloeden;
  • Weet u hoe u op basis van de persoonlijke balanced scorecard en de plan-deploy-act-challenge-cyclus controle over het bewustzijn kunt krijgen, uw effectiviteit en zelfverantwoordelijkheid kunt ontwikkelen en voortdurend nieuwe uitdagingen kunt aangaan en hierdoor gelukkig kunt zijn;
  • Hoe u op effectieve wijze een balans tussen werk en privé kunt bewerkstelligen en de kloof hiertussen kunt reduceren; hoe u meer van uw werk kunt genieten en uw vrije tijd effectiever kunt besteden;
  • Weet u hoe u op basis van de balans tussen de personal en corporate brand de best fit tussen medewerker en organisatie kunt bewerkstelligen, angst en wantrouwen uit uw organisatie kunt verdrijven en op duurzame wijze voorwaarden kunt scheppen voor meer zelfsturing, zingeving, leren, toewijding, passie en plezier in het werk en innerlijke betrokkenheid; hoe u dus op basis hiervan een klimaat van vertrouwen en warmte in uw organisatie kunt creëren en maximale persoonlijke ontplooiing van medewerkers routinematig kunt bewerkstelligen en hun talenten effectief kunt managen, ontwikkelen en benutten;

Inhoud

Het programma bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Het authentieke personal branding model;
  • Definiëren van uw persoonlijke ambitie, personal brand en Persoonlijke Balanced Scorecard;
  • Voortdurende persoonlijke ontwikkeling van uzelf op basis van de Plan-Deploy-Act-Challenge leercyclus;
  • Hoe effectieve balans tussen werk en privé, alignment met uzelf (persoonlijke integriteit ontwikkelen) en alignment met uw organisatie (passie en plezier op het werk) creëren.
  • Personal branding versus corporate branding
  • Balans tussen personal en corporate brand;
  • Hoe u een personal brand coach kunt worden;
  • Gebruik van de personal en corporate brand coach software.

Doorlooptijd

De duur van deze training omvat 2 dagdelen.

 Studiemateriaal

Boek Personal Branding, leiderschap vanuit Authenticiteit” (uitgeverij Quist, Leidschendam, 2008)  of  “Authentic Personal Branding: A new blueprint for building and aligning a powerful leadership brand’ (IAP, USA, 2009) of  “Be The CEO of Your Life: The Ultimate Authentic Personal Branding Formula for Standing Out from the Crowd” (Global Vision Publishing, India, 2010) van Hubert Rampersad.

Informatie

Innovation University of Silicon Valley

12 S. First St. Suite 203, San Jose, CA 95113, USA

Tel: +1-786-537-7580 | info@iusv.university | http://www.iusv.university

 

Advertisements

Comments are closed.